2017. november 30., csütörtök

Az a rengeteg bontatlan levél

Az a rengeteg bontatlan levél
hetek óta hever az asztalon
szélesen fogazott bélyegek felül
homályos feladó,felszakadt sorok
szemed most szokja szobűd homályát
száraz virág mellett a levélkupac
számlák,levelezőlapok,üdvözlőkártyűk
tűjakról,s mit a kép mutat
karcsú zöld pálmák a tengerparton
e meg itt ülsz térdig fásliban.

Ábrándok,ámok,apró meccsek
a lét kszöbe lassan remeg
kötésig állsza prospektusok világában
Tunézia helyett a telek
vár lankadatlan kerted
fáival nem versenyez Málta sem Rodosz
néhány perc,mosolyogsz csendesen csendben
körülötted fehér angyalok
teleírt lapok repkednek az estben
önállóvá vált hírhozók
települnek szőnyeg,ágyra
gondonak még a régi barátokra.

2017. november 29., szerda

Virradat után

Kendőzve fénnyel
hajnal ébreszti
virradat óta
hívják a rigók

-tarka álmából
kelve frissen
az öreg udvaron
felveri a port

csizmája sarkára
küldi az estét
a barátok tengerparti tegnapi bora
még visszanéz néha

-forog fejében, s a lába nyoma
már reggelen tapos
s ha lugas alatt
harap kapája

-az este mámora
feledve lassan,
mosolyog,arcát fürdetni a napban.

2017. november 28., kedd

Gyógyító

Mit rávakol a mellészállt idő,
hátadra dőlnek tegnapok
csontország katonái várnak a jelre,
hogy fel nem adod.
szemedre villan, pihen az idő
napsütésben áll a végtelen
vakujára égett pillanat az álmod,
s az idő kerekét tekerő csendes fényalak
szelíden mint kisdedet anyja,
álmod mosollyal takarja.

2017. november 27., hétfő

Hazavárnak

Hazavárnak,markából lassan elereszt az idő,
az órák ma visszafelé járnak,
akácfák susognak csillagfényben,
az elrakott emlékek várnak.

Megvénült idő csillog pókfonálon,
kendő simul az ezüst fajta hajra,
ellobbant napokat gyertya csonk őrzi,
piros bor csordul üveg poharakba.

2017. november 24., péntek

Vitaminok,s egyebek

Üdv

Nem sok vitamint,táplálékkiegészitöt "fogyasztok",csak párat.
C-vitamint gondolom nem kell bemutatni senkinek sem.1000mg.Szent Györgyi Albert ha mesélni tudna.Zöldségekkel,gyümölccsel is be lehet vinni a szervezetbe,bár akkor egész nap lehetne rágcsálni.amellett,hogy eszek rendszeresen zöldséget,gyümölcsöt,pótolom is tablettával.Biztos ami biztos.


Ezen kivül magneziumot fogyasztok(Béres),ebben plusz B-vitamin is van.A fáradtság és kifáradás csökkentêsêhez,bár ezt nem rendszeresen szedem.Lehet ezért is érzem kevésbé a hatását =). B1,B2,B3,B6,B12 is talalhato benne.Legalább ez jó pont ;)


Most pedig felfedeztem a grapefruit cseppeket.Ginsenggel.
30ml kiszerelés.Napi kétszer 15 cseppet kellene.Igenám,de ez nem csepeg,hanem folyik.Tehát érzéssel adagolom.:)
 A szervezet mikrobiologiai egyensúlyának megörzesehez hozza jarul.  A ginseng segit a megfelelö fizikai es szellemi erönlét fenntartasahoz,támogatja a szervezet termeszetes vedekezö rendszeret,antioxidanskent vedi a sejteket a káros szabadgyökökkel szemben.Segit a faradtsag enyhiteseben,stressz leküzdeseben,és lábadozási idöszakban.
Támogatja a vérkeringéat,serkenti az agyi teljesítményt,a memoriàt,a szellemi és fizikai aktivitast,vitalitast.

Higitva kell fogyasztani,mert alkoholos kivonat.

2017. november 3., péntek

A CANDIDA DIÉTA SZAKASZAI

A CANDIDA DIÉTA SZAKASZAI


FELKÉSZÜLÉS  

  

                      A speciális candida diéta, az ételkészítési és ételtársítási módok megismerése
Az egyéni adottságok, (vércsoport, genetikai jellemzők, enzim állapot, sav-bázis                egyensúly, emésztési képességek, allergének, stb..) értékelése.
                      Az étkezési szokások és a táplálkozás körülményeinek felülvizsgálata.
                      Az addig alkalmazott élelmiszer alapanyagok, fűszerek átgondolása.
                      A kúrát támogató étkezésre való áttérés átgondolása.
                      A folyadék beviteli szokások, lehetőségek átvilágítása.
                      A céltudatos táplálkozást nehezítő tényezők előzetes értékelése.
                      A kúra céljainak kitűzése, és a fő feladatok megtervezése (napi-heti).


I.                   sz.:  A  KÁROS MIKROBÁK SZAPORODÁSÁNAK MEGÁLLÍTÁSA.

    1. A finomított szénhidrátok, egyszerű szerkezetű cukrok, az erjesztési
    eljárásokkal készült ételek és italok, a tejtermékek, a tojás, a gyümölcsök, a
    húsok és a candida gombákat közvetlenül tápláló más élelmiszerek, növények, 
    adalékok, ízfokozók, aromák, tartósító szerek, stb. kiiktatása.
    („KIÉHEZTETÉS”)
  2. Tiszta (gomba- és spóramentes), minél kevésbé feldolgozott ételek   
  fogyasztása.
                       3. A méregtelenítő szervek,- az ér-és nyirokhálózat,- a vér,- és a testfolyadékok
                       intenzív méregtelenítése
                       4. Fokozatosan egyre nagyobb mennyiségű tiszta, rendezett struktúrájú ivóvíz
                       bejuttatása.
                       5. A gombásodás egyéb okainak megszüntetése, vagy hatása csökkentése.
                       6. Az immunrendszer támogatásának megkezdése (szabadgyökök megkötése).
                       7. Fokozott figyelem a test oxigén ellátottságára.
                       8. Kíméletes, de kellő fizikai mozgással járó életmód.
                       9. Az intenzív méregtelenítés esetleges velejáróinak „kezelése”. 


II.                sz.: A KEDVEZŐTLEN EÜ. ÁLLAPOT HELYREÁLLÍTÁSA 

              

                   1.A II/ 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 sz. feladatok folytatása, de az 1.-nél bizonyos

                       tejtermékek, főtt tojás, egyes gyümölcsök, húsok e szakaszban már más

                       élettani szempontok miatt fogyaszthatók.    

 2. A káros mikrobák mennyiségének közvetlen és közvetett csökkentése.
 3. A bélflóra helyreállítása.
 4. Az immunrendszer hatékony és sokoldalú támogatása.
 5. A sav- bázis egyensúly helyreállítása.
 6. Az energia-háztartás rendezése.
 7. A hormon, -és az idegrendszer segítése.
 8. Hiányjelenségek megszüntetése.

    III. sz.: A KÚRA UTÁN, AZ ÁLLAPOT ROMLÁSÁNAK MEGELŐZÉSE.


                      A II. sz. egyes feladatainak „rendszeres- rendszertelen” végzése.

                      Indokolt esetben „kis candida kúra” végrehajtása

2017. november 1., szerda

Rák-A nyugtalanító hír

Rák-A nyugtalanító hír

Sokunkban felvetődik a kérdés,hogy ha mindkét szülőm rákos,akkor én is az vagyok? Nem! De létezik öröklött hajlam,valamely rákfajta előfordulása rokonok közt gyakoribb.További kockázati tényezők is szerepet játszhatnak ebben a megbetegedők életében: környezeti ártalmak, táplálkozás.
Hogy lehet az,hogy valaki nagy dohányos,mégsem lesz tüdőrákos,vele ellentétbe,más pedig életében nem szívott elegy szálat sem,és az lett..? Aki legalább 20 éve dohányzik,és pl. 1 dobozzal elszív egy nap,az 60-szor nagyobb eséllyel betegszik meg tüdőrákban,mint a nem dohányos. Vannak,akiknek az immunrendszere legyűri a ráksejteket.
Nem igaz,hogy a mellrák ellen a sok gyümölcs és zöldség fogyasztás segítene. De a daganatok 30-40%-a az egészségtelen táplálkozás miatt van.
A,C,és E vitaminnal megelőzhető a nyelven,szájüregben,garaton,és a gyomorban a rák.
Rostgazdag táplálékal,vagyis gyümölccsel,zöldséggel csökkenthető a bélrák.

Ha optimistán állunk hozzá a tényhez,akkor hamarabb átvészeljük a betegséget. A pozitív beállítottságú emberekben,a  szerotonin( boldogsághormon) a vérben  elpusztít bizonyos ráksejteket.
A rendszeres testmogás,erősíti az immunrendszert,ezen emberek akik edzettek, 3-szor kissebb esetben betegszenek meg rákban,mint azok akik nem mozognak.De nem szabad túledzeni magunkat,mert avval gyengítjü a szervezetünk.