IV. Fejezet
A nő
Az átlagembernél a szaporodási
szervek nincsenek már az <5 természetes állapotukban, úgyhogy azt a
területet természetellenes érzelmek, izgalmak, hajlamok és érzések uralják,
nem engednek mást, mint azt a téves és nagyon is végzetes nézetet felmerülni,
miszerint a szaporodási szervek az érzéki vágyak kielégítésére volnának
rendeltetve. A természet minden magasabb fejlődésfokon magasabb törvényeket
követ és mindennek, ami csak a magasabb fokon áll, becsülni kell az e fokon
érvényes törvényeket, különben az a természettől egyidejűleg egy alantasabb
fokozatra lesz visszavonva.
Az emberig a természet mindent
előhoz, ami csak kitermelhető, és ahol csak egy létrehozás lehetséges. O nem
kérdezősködik minőség vagy jóság felől, és azután nem tudakozódik, hogy vajon
az egyik teremtmény ellensége-e a másiknak, mert ő csak az ő törvényéhez
tartja magát. Ezért a természetnek nem minden terméke alkalmas újjátevés- re
vagy a fejlődés elősegítésére. Ami erre nem alkalmas, az egyszerűen ismét
széthull az ő alkatrészeire. Csak a legjobb magvak, csak a legjobb állat ifjak
egyesítik magukban mindazon erőket és anyagokat, melyek az ő fajtájuk
magasabbra tenyésztését szolgálják.
Eközben a természetben semmi sem megy kárba. Ami nem alkalmas
a fajta magasabbra tenyésztésére, az használható még más célra. Ha nem is
minden mag használható vetőmagnak, mégis az egészen alkalmas táplálkozási vagy
abrakoltatási célra. Ha egy állat nékem nem alkalmas a nemesítésre, akkor az
még mindig szolgálhat nékem, mint igás vagy más húzóállat. Ezért a bölcs
tenyésztő elkülöníti a magvakat, vagy az állatokat és a szaporodásra
kiválasztottakat a leggondosabban kezeli, külön meghatározott eszközökkel és
kipróbált metódusokkal.
Tehát az ember egészen jól ismeri
a nemes tenyésztési törvényeket és alkalmazza is azokat jó eredménnyel
növényeknél és állatoknál. Amint azonban az ő ismereteit, az ő saját emberi
természetére kellene alkalmazza, egyszerűen csődöt mond az ő gondolkodási
képessége.
Ennek aztán meg is felel az embertenyésztés eredménye és az
előre kiszámítható, hogy az miként fog végződni, hacsak végül az önismeret az
embereket át nem hatja.
A társadalom és a törvényhozás
az újabb időkben tesznek ugyan hatalmas erőfeszítéseket arra, hogy e területen
egy javulási átalakulást hozzanak létre, azonban az összes fáradozások
eredménye igen gyenge. Végül aztán nem is marad más hátra, mint hogy minden
egyes személy maga veszi önnön magát a kezébe, magát megműveli, kiműveli,
átdolgozza, nemesíti, feltenyészti, újjáalakítja, újjászüli, ha ő azt akarja,
hogy néki jobb dolga legyen, felismerőbb legyen és ebben az életben nagyobb
nyereséget érjen el, mint azelőtt. A társadalom és a törvényhozás egy bizonyos
fokig tudnak ugyan segíteni és előrevinni, azonban a megmentő, a megváltó
cselekvést minden egyes egyénnek magának kell végbevinnie.
Ezt mindegyik emberiség-megváltó
iparkodott az ő korszakában megmagyarázni. Az Üdvözítő is érthetővé akarta ezt
tenni az ő kortársai előtt, miszerint minden egyes embernek egyedül önmagáért
újjá kell lennie, vagy újjá kell születnie, hogy az átszellemülés, vagyis a növekvő
felismerés által a szenvedélyek mocsarából kímentődjék, amelybe őt a
tudatlanság taszította. Ezért ő maga is alávetette magát a vízzel való
keresztelésnek, mely a testi tisztulás és felvilágosítás jelképzése és
hozzáfűzte a tűzkeresztség tanát, mely az újjászületéshez vagy neme- sedéshez
vezet.
Mihelyt az ember elkezd nagyobb
megértés és magasabb felismerés után kutatni, az, világossá lesz előtte, hogy a
szaporodási szervek legelsősorban néki magának szolgálnak 3 igen fontos célra:
1. ) a test felépítésére egészen az
érettségig,
2. ) a testben való kiegyenlítésre
a tökéletes nőiség vagy férfiség állapotáig,
3. ) a megújulásra állandó
előhaladásban, vagyis tehát az újjászületésre.
Mindazt, ami az embernek
szükséges a 3 cél elérésére, magával hozza a születéskor. Mert minden ember az
ő születésekor birtokolja az összes elemeket és erőket elegendőképpen arra,
hogy ő éretté legyen, és magát tökéletesítse és így a gyermekkorból az
ifjúkorba s
aztán a
férfi-, és nőkorba belenőjön, és mindent élvezzen, amit a földi élet az
embernek elébe tár.
Minden
egyes ember szaporodási mirigyeiben minden bennfoglalta- tik, ami csak
szükséges ahhoz, hogy ő magát felépítse, kiegészítse, megújítsa, avagy az
újjászületés által fokról-fokra felfelé haladjon a tökéletes férfiasságig vagy
nőiességig, hogy azáltal eme fokozaton férfi és nő között még tökéletesebb
kiegyensúlyozottság létesülhessen, ami lehetővé teszi azt, hogy az örökös
ismétlődések helyett állandóan em- bernemesedés történhessen.
Egyetlen
ember sincs arra kárhoztatva, hogy elhervadjon, és élénk testtel elhalálozzon,
hanem mindenkiben magában megvan az erő és hatalom ahhoz, hogy az emberiség
szerint meghatározott időhosszúságot megtarthassa. Nékünk 150 év szükséges
ahhoz, hogy mi a Földön egészen teljesíthessük a mi feladatunkat. Senkinek sem
kellene közülünk a 100. év előtt kimúlnia, hacsak oly törvények nem lépnek
közbe, melyeknek az ember nincs eléggé tudatában, úgyhogy azon esetben az
életfonálnak rövidebbre kellett vágathatnia. De mint gyermekek, ifjak, fiatal
lányok, úgy távozni e világból nem természettől való dolog és az ember
természetében nincs is megindokolva. Még ha az embernek már csak bőre és
csontja van, a test úgyszólván egészen ki van rablógazdálkodtatva, az mégis
ismét felépíthető, mert legalábbis egy része az életnedveknek a szaporodási
mirigyekben még tevékeny, amíg az ember él.
Nos
azonban, az mégsem szükséges, hogy egészen ledaráltassuk magunkat, s hogy aztán
fáradtsággal és ínséggel ismét előrejussunk. Ugyanis az elv érvényes ránk nézve
a züllöttség kisebb fokán is: mi felemelhetjük, megújíthatjuk magunkat, az
újjászületés állapotába juthatunk az által, hogy a szaporodási mirigyekben
működő sejtintelligenciáknak vagy szellemi erőknek alkalmat adjunk a test
anyagának a természet törvényei szerint való újra felépítésére, avagy úgyszólván
egy új világ teremtésére. Ezen intelligenciáknak meg van a hajtóerejük a
magasabbra való fejlődés bevezetésére. Mihelyt a hajtóerőt támogatjuk, akkor az
életnedvek, vagyis a szaporodási mirigyek szekréciói a finoman organizált
emberi test által éterizálódnak, úgyhogy ez a test egy finomabb kötőszövetet
épít fel, mely egész alapjában különbözik attól, amit nékünk természetanyánk
juttatott.
Mihelyt a szaporodási mirigyek
szervintelligenciája a test felépítését és érettségét elérte, akkor mindjárt
elkezdődik a regenerációs vagy újjászületési folyamat, mely belsőleg megy végbe
éppen úgy, mint az előzetes testi születés. Csak egy lényeges különbség van a
testi és az újjászületés között.
A materiéi -állati test születése
általunk nem tudottan és az egyesülő és összpontosuló természeterők kollektív
törvénye szerint megy végbe, melynél az élő anya testi állapota az ő összes
sajátságaival és gondolat- irányaival gyakorolt döntő befolyást az elemi és a
földanyagok átalakításában. Az eredmény tehát, vagyis az ember-gyermek
születése, ama körülményeken és állapotokon épül fel, melyeket az anya tudva
vagy tudatlanul s részben az atya ideái által befolyásolva a gyermekélet anyagi
létrejöttéhez magadott.
Hogy az ember a születés előtti
befolyásoktól megszabaduljon, ez képezi az ő gondolkozását és igyekvését a
felépítés és kiegyenlítés idején, amíg ő ezt a célt eléri, éspedig akkor, ha az
újjászületés állapotába jut. Ennél a születés előtti természetfolyamattal
teljesen ellentétben egy csupán egyéni újjáteremtésről van szó, amelynél az
anya és az atya gondolatmenetének nincs semmi helye. Az újjászületés állapotában
az ember egy teljesen önmagában polarizált lény, akinek a gondolatmenete,
érzékvilága és testi ereje egy egységes központ, az Individualitás körül
összpontosul, mely Individualitás a szellem, lélek- és érzülék állapot által
adja tudtul magát minekünk.
Az individuális újjáteremtés céljából
az Individualitás a szaporodási mirigyek szervintelligenciáját úgy irányítja,
hogy az először a legjobban fejlett szerveket építi újjá, ez pedig,
intellektuelnél a tüdő, spirituelnél a vesék, materiénél a máj. Innen kiindulva
halad ez lépésről-lépésre tovább, míg az egész test úján felépül. Ez aztán
teljesen különbözik az örökölt és a születéselőtti meneten átjutott testtől,
amennyiben a régi korlátolt sejtélete a földi vagy földtalaj anyagoknak
lassanként pótolva lesz egy újszerű sejtélettel éspedig a vér kibővült
magnetikus mezejében létező új étheranyagok segítségével. Újjászülötté lenni
tehát annyi, mint a föld szülött test sejtéletét a benső felépítési- és
kiegyenlítési folyamatok közvetítésével átszellemíteni.
Minél természetesebb a felépítés
egészen az érésig, minél tökéletesebb a benső kiegyenlítés a férfi- vagy
nő-korban, annál inkább rendelkezésre állnak a magnetizmus és elektrizmus ős
erői, annál nyilván-
valóbbak és nagyszerűbbek az újjászületési állapotnak
a hatásai vagy kinyilatkoztatásai, annál tisztábbak, nemesebbek és teremtőibbek
a két nem között való vonatkozások. Ha aztán az élet továbbadásáról van szó,
akkor az ilyen atyák és anyák a legtökéletesebbet hozzák napfényre, ami csak
lehetséges, úgyhogy az újszülött gyermek minden képességgel el van látva, ami
csak elgondolható és azon túl még oly ismeretekkel, melyek felől a szülők
egyáltalán nem bírtak tudomással.
Az újjászületés állapotában aztán a
test azzá lesz, amit a régi idők bölcsei „szellemi testinek neveztek, és amiről
minden időkben egészen a mai napig oly sokat beszéltek, nyilván azért, mivel
minden ember törekszik erre a szellemi testre, még ha legtöbbször öntudatlanul
is. Az újabb időben azonban teljesen megfeledkeztek arról, miszerint az a
szellemi test csak a mi velünk született testünknek egy bizonyos állapota, amit
azonban nem lehet elérni ezen tárgy felett való theoretizálással.
A filozófiának és az exakt
tudománynak sok híres férfije felismerte ezt egész pontosan és neki is láttak a
munkának kereséssel és kutatással, vizsgálgatással és próbálgatásokkal.
Azonban csődöt mondottak és tovább is sikertelenség lesz osztályrészük
mindaddig, míg csak materiéi, objektív gondolkozás irányítja az ő
tanulmányaikat és kísérletezéseiket eme magasabb óhaj helyett, hogy megtalálják
és felkutassák azt az utat, miként tud az ember az ő alantas természetének
összes izgalmaiból és hajlamaiból kinőni, s az ő szellemi képességeit miként
tudja jobban kifejteni.
80
Mazdaznan - Újjászületéstan
1
Tudományosan képzett vagy sem az
illető, mindenkinek saját magán kell az újjászületés törvényeit tanulmányozni
s az ő testlényének csodás életökonómiája felől tudomást szerezni, hogy így
végül itt-ott egyesek s később mind többen és többen fellépjenek olyanok, kik
az ő személyükkel bizonyságot tegyenek az üdvözítő mellett, aki pedig mondá:
„Nektek újjá kell születni vízből és szellemből!". Az Isten szelleme egy
tudományos szellem, aki itt mindenen átlát és megdiagnosztizálja az összes
fogyatékosságokat, de minden szert is ismer, minden szétszakadjak és
összetöröttnek, minden törékenynek és minden elválasztottak az
összeillesztésére éspedig oly tökéletességgel, hogy abban a legkisebb hézag sem
ismerhető fel. Mert az rendelkezik az életvize csodaitalával.
2. rész
A nő szellemi érdeklődése
A születés előtti vagy terhességi
időben a szaporodási szervek fejlődnek ki legutoljára, ezért születéskor azok
a leggyengébb szervek. Már ebből is az következik, hogy azoknak még
növekedésen, még felépítésen kell átmenniük, mielőtt azok az ő különös
sajátságaikat érvényre juttatnák, és aztán még nagyobbat művelhetnének.
A szaporodási vagy csíramirigyek
rendszere az egész test összes mirigyrendszerének a csúcsosodása, tehát a
többi mirigyrendszerek termékeinek vagy szekrécióinak a közvetítésével
lassanként épül az fel. Állandóan bizonyos kapcsolatban áll az összes
mirigyrendszerekkel és az ő idejében, vagyis mikor az érést elérte és a
kiegyenlítési s újjászüle- tési folyamatok elkezdődnek, akkor a többi összes
mirigyrendszereknek állandóan finomabb és több éteranyagot juttat, úgyhogy az
összes rendszerek ismét képesítve vannak arra, hogy a csíramirigy- rendszernek
finomabb anyagokat szállítsanak. Ez a nemesítési körfolyamat állandóan
végbemegy az egész élet alatt, amíg csak a természet az ő törvényszerű
működésében gátolva nincs.
Ennyiben semmi jelentősebb
különbség nincsen a nő és a férfi szaporodási szervei között. Alapjában véve a
jelenlévő anatómiai különbség is csak helyi természetű, amennyiben a nőnél a
szaporodási szervek belsőleg s a férfinél belsőleg és részben külsőleg
fekszenek. Ezt azonnal megtudja az ember, amint a női hüvelyt a férfitaggal
(hírnvesz- sző), a petefészket a herékkel s ondóhólyaggal, a női petevezetőket
a férfi ondó-zsinórral, a mehet a férfi prosztatájával összehasonlítja, és a
rokonvonatkozásokat megfigyeli, melyek azok között fennállnak.
Ezáltal kinyilvánul az is,
miszerint a nő belsőleg fekvő szervei gyorsabban fejlődnek a rejtettség és
elzártság védelme alatt, amellett azonban gyöngébbek maradnak, és
megbetegedéseknek könnyebben ki vannak téve, míg a férfinek külsőleg fekvő
szervei levegő és világosság által edzve vannak, tehát nem oly könnyen
betegszenek meg, amellett azonban több idő szükséges a teljes kifejlődésükhöz.
Ez a tisztán helyi természetű különbség mindig azzal a jelentős következménnyel
jár, miszerint a nő szaporodási szervei már az ő 2o. évével elérik a teljes
nagyságukat és működési képességüket, míg a férfi szervei ehhez éppen a
kétszeres időmennyiséget igénylik, tehát amíg a férfi az ő 4o. életévét elérte.
81
Mazdaznan - Újjászületéstan
Ez az oka annak, hogy a férfiak nők
jelenlétében bizonytalanul és szégyenlősen érzik magukat. Azonban semmi alapja
nincs annak, hogy a szégyenlősség eme érzetét felmerülni engedjük, mivel
mindkét nem ugyanazon eredetű és ugyanolyan testépítéssel rendelkezik. Mindkét
nem egyformán magában birtokolja a végtelenséget vagy Abbát, csak a férfi a
végtelenség kifejezését és a nő a végtelenség behatását ábrázolja, innen van a
férfiúi kifejezéserő és a női behatóképesség. A továbbiakban aztán
természetesen kimutatkozik az, miszerint valami jelentősebbel rendelkezik a nő
a férfival szemben. A férfinek csak az a képessége van, hogy magát kifejezze,
míg a nő kettős sajátsággal rendelkezik: behatást nyerni és kifejezést adni.
Ezen utóbbi sajátságot ő akkor nyilvánítja ki, amikor anyává lesz, és aztán
napfényre juttatja az ő új működéskörén belül a férfi-atyai sajátságokat,
mérsékelve az ő női-anyai lénye által.
A nő ismét tudatára kell jusson az
ő lényének, mely az ő szaporodási szerveiben van lehorgonyozva, és melyeknek
állapotától az ő lénye függ. Mivel ő a korlátoltabb férfiúi formával
szemben a természetnek legtökéletesebb jelensége, vagy kinyilatkozása és mivel
hivatva van arra, hogy új és kiterjedtebb életnek legyen az adományozója, így
tehát nem lehet az ő számára az elhatározva, hogy ő szenvedjen, vagy
elsenyvedjen. O az élő Istennek a temploma, kinek szekrénye előtt az emberiség
az ő hódolatait kell bemutassa és az ő oltára előtt az emberiség gyermeki
ártatlansággal kell leboruljon. Együgyűségben hallgassuk mí a nő
megnyilatkozásait, intelmeit, oktatásait és tanácsait. Mert ő az emberiség
anyja és tudva vagy tudatlanul az ő szeretete és az ő gondossága minket illet
mindnyájunkat, kiket a nő, mint az anya az ő gyermekeit úgy tekint.
A nőnek meg kell tanulnia önmagát
és az ő testét ismét megérteni, ha ő végre el akarja azt érni, hogy ő többé ne
legyen félreértve, helytelenül kezelve és kihasználva. Hogy ez irányban minden
hibák dacára még nem merültünk el, azt csak a nő és anya végtelen szeretetének,
az ő természetes életerejének, megadottságának, áldozatkészségének és
akaraterejének köszönhetjük. Azonban most már nem szabad annak szóba jönni,
hogy magunkat éppen csak az elmerüléstől megóvjuk, hanem most már számunkra az
kell, fontos legyen, hogy egy nemesebb és tökéletesebb nemzedék jöjjön elő,
mely nincs többé meg-
Mazdaznan
- Újjászületéstan
terhelve a múltból való nő meg nem értésének,
helytelen bánásmódjának és kizsákmányolásának a következményeivel.
Ezért a nő fel kell, hogy hagyjon
azzal, hogy magát kihasználni, helytelenül kezelni és elnyomni hagyja. Az ő két
szép erénye, a szeretet és az áldozatkészség a kimerültségig és
feláldozottságig fokozódtak, mivel ő hagyta az ő állását, mint a népnek és az
emberiségnek az anyja szemeláttára veszendőbe menni és hagyta magát
lealacsonyítani. Nos hát, mihelyt ő a haladás első princípiumához, az
önbecsüléshez és önfenntartáshoz visszatér, hamarosan ismét el fogja érni a nő
tisztelését a lebecsülés és nyomor helyett.
Az igazi szeretet nem áldozza fel
magát, hanem csak a teremtői hajtóerőt ébreszti fel a másikban. Ha a nő ezt eléri,
akkor ő oly nagyfokú harmonikus kapcsolatot teremt, hogy fény és tündöklés
keletkeznek ragyogóbban, mint a nap fénye. Mi hozhatunk áldozatot anélkül, hogy
sajátmagunkat feláldoznánk, mi szerethetünk anélkül, hogy a forrás
sajátmagunkban kiapadjon, ha mi a mi szeretetünk sugarait mások útjaira
vetítjük. Ha azonban mi úgy szeretünk, hogy mi annál kimerülünk, akkor mi a mi
szeretetünk forrását magunk kiapasztjuk, és ha mi magunkat feláldozzuk, akkor
mi megfosztjuk magunkat az önrendeltetés erejétől, a leigázottság átkosságának
vetjük alá magunkat és megszámlálhatatlan szenvedéssel, megaláztatással és
lealacsonyítás- sal terheljük meg magunkat.
Végül, még ha egyelőre csak
egyenként is, öntudatra ébred a nő. Miután ő kimondhatatlanul sokat szenvedett
és az emberiség szenvedő oldalát megpillantotta, miután a mi fejünk a mellünkre
hajlott és a nő, meglátta, miként pöffeszkedik az igazságtalanság és az
elfajultság és az ő számára már semmi sem maradt megtakarítva, noha ő, a nő
minduntalan mondá: „Abba bocsáss meg nékik, hiszen ők nem tudják, mit
cselekszenek". A nő már közel van ahhoz, hogy a szót
kimondja: „Elvégeztetett!" és mi sejtjük azt, miszerint akkor földrengés
áll elő, nehéz felhők tornyosulnak és az elemek mindent egy puszta káosszá
fognak átváltoztatni. Akkor aztán a mi tévhitünk sírjából, az összes szenvedésekből
felemelkedik a tökéletes ember az Ő fönségében, szülve attól az anyától, aki az
ő végtelen isteni lényének, tudatában van.
Mihelyt a nő önmagának tudatában
van, akkor ő felemelkedik az ő egész nagyságában, nem azért, hogy harcot
indítson a férfivel szemben, vagy hogy bosszút álljon, hanem hogy a férfit
figyelmeztesse kö-
terhelve a múltból való nő meg nem értésének,
helytelen bánásmódjának és kizsákmányolásának a következményeivel.
Ezért a nő fel kell, hogy hagyjon
azzal, hogy magát kihasználni, helytelenül kezelni és elnyomni hagyja. Az ő két
szép erénye, a szeretet és az áldozatkészség a kimerültségig és
feláldozottságig fokozódtak, mivel ő hagyta az ő állását, mint a népnek és az
emberiségnek az anyja szemeláttára veszendőbe menni és hagyta magát
lealacsonyítani. Nos hát, mihelyt ő a haladás első princípiumához, az
önbecsüléshez és önfenntartáshoz visszatér, hamarosan ismét el fogja érni a nő
tisztelését a lebecsülés és nyomor helyett.
Az igazi szeretet nem áldozza fel
magát, hanem csak a teremtői hajtóerőt ébreszti fel a másikban. Ha a nő ezt eléri,
akkor ő oly nagyfokú harmonikus kapcsolatot teremt, hogy fény és tündöklés
keletkeznek ragyogóbban, mint a nap fénye. Mi hozhatunk áldozatot anélkül,
hogy sajátmagunkat feláldoznánk, mi szerethetünk anélkül, hogy a forrás
sajátmagunkban kiapadjon, ha mi a mi szeretetünk sugarait mások útjaira
vetítjük. Ha azonban mi úgy szeretünk, hogy mi annál kimerülünk, akkor mi a mi
szeretetünk forrását magunk kiapasztjuk, és ha mi magunkat feláldozzuk, akkor
mi megfosztjuk magunkat az önrendeltetés erejétől, a leigázottság átkosságának
vetjük alá magunkat és megszámlálhatatlan szenvedéssel, megaláztatással és
lealacsonyítás- sal terheljük meg magunkat.
Végül, még ha egyelőre csak
egyenként is, öntudatra ébred a nő. Miután ő kimondhatatlanul sokat szenvedett
és az emberiség szenvedő oldalát megpillantotta, miután a mi fejünk a mellünkre
hajlott és a nő, meglátta, miként pöffeszkedik az igazságtalanság és az
elfajultság és az ő számára már semmi sem maradt megtakarítva, noha ő, a nő
minduntalan mondá: „Abba bocsáss meg nékik, hiszen ők nem tudják, mit cselekszenek".
A nő már közel van ahhoz, hogy a szót kimondja: „Elvégeztetett!"
és mi sejtjük azt, miszerint akkor földrengés áll elő, nehéz felhők
tornyosulnak és az elemek mindent egy puszta káosszá fognak átváltoztatni.
Akkor aztán a mi tévhitünk sírjából, az összes szenvedésekből felemelkedik a
tökéletes ember az Ő fönségében, szülve attól az anyától, aki az ő végtelen
isteni lényének, tudatában van.
Mihelyt a nő önmagának tudatában
van, akkor ő felemelkedik az ő egész nagyságában, nem azért, hogy harcot indítson
a férfivel szemben, vagy hogy bosszút álljon, hanem hogy a férfit
figyelmeztesse kö-
telességére a nővel és az egész emberiséggel szemben.
Akkor férfi és nő elfoglalják az ő igazi, a természettől rendelt állásukat, s
egyenlőség és igazság uralkodnak mindörökre. A nő van arra hivatva, hogy az
életrejtvényt úgy a maga, mint a jövő nemzedék számára megoldja. Ezért a nőnek
kell a kezdetet megcselekedni, és a férfinek a helyes életutat megmutatni.
A nő teheti is azt. Mert ő
egyáltalán nem a negatív rész s a férfi a pozitív, a no nem a szubjektív rész s
a férfiú az objektív, s a no nem a gyöngébb fél s a férfi az erősebb. A
tapasztalat mindenütt egy jobb felől oktat ki minket. A nő több idegerővel
rendelkezik, több kitartással, kedvvel, türelemmel és reménnyel, a nő több
fájdalmat és szenvedést bír el, mint a férfi. Ha a férfi egyszer megbetegszik,
akkor ő mogorva, izgult, kedvetlen s reménytelen, ha a nő szeretetteljes kezei
őt nem ápolnák, és őt bátorító szavakkal nem vigasztalnák, úgy ő valóban kiadná
a lelkét. Ha a nő erényei nem is jutnak mindig kifejezésre, úgy annak nem ő az
oka, ellenkezőleg, a nőt csodálni kell, hogy ő minden teher és szenvedés dacára
is még mindig reménydús, szívósan kitart, hősiesen küzd, és az ő természetes
eszét megőrzi minden iránt, ami neki segíthet az ő célja elérésében.
Az idő itt van már, amidőn a nő
szellemi érdeklődése ismét felébred, hogy ő magasabbra emelkedjék. Pedig a
magasabb szellemi érdeklődés a legjelentősebb feltétele minden
újjászületés-ápolás eredményének. Ezután a testi érdeklődés önként felébred,
mivel akkor a nő belátja azt, miszerint az egész újjászületési ápolásnak a
testben kell lejátszódnia, mivel csak a test születhetik újjá.
3. rész
A nő testi érdeklődése
A nőnek egészen pontosan ismernie
kell az ő testét és azon folyamatokat, mik abban lejátszódnak, ha ő az
önellenőrzést ismét el akarja nyerni és meg akarja tartani. A nő a természetnek
legfőbb és legtökéletesebb terméke, amiként az már a Genezis teremtési
drámájában Adám és Éva által meg kellene, legyen mutatva. Ezért éppen ő, a nő,
fokozott mértékben arra van utasítva, hogy a természettel harmóniában éljen,
vagyis hogy a természet ritmusához illeszkedjék, és ezáltal magáévá tegye
mindazon előnyöket, miket a Természetanya néki nyújthat.
Ebből önként az következik,
miszerint néki meg kell ismerkednie a Föld, a Hold és a Nap törvényeivel,
melyek egy kölcsönös erőkicseré- lődési viszonyban állnak, úgyhogy a Föld és az
őbelőle növekedett emberiség néha elfogadó, néha pedig, adakozó állapotban található.
Ha mi ellentétbe kerülünk a Földnek eme törvényeivel, úgy mi felizgatjuk
magunkat, és erőt veszítünk. Telt hold idején több élet van a természetben,
mint újholdkor, nyáron több mint télen. Minden látszólag csendes időben
elkészítődik csírájában a közelgő mozgalmas idő és ebből az állandó változatból
születik az élet újjá.
Amint a nő az érettséget elérte,
hónapról hónapra egy megújulást észlel magán, ha ő a természettel összhangban
áll. Újhold ideién vagy a bal, vagy a jobb petefészekből kiválik egy pete, ami
a havi tisztulás kezdetét jelenti. Mintegy 9 órával előbb a petevezető
(méhkürt) megduzzad. ez érezhetően egy belső folyásfélét ad tudtul, és
bizonyos idő múlva egy zavaros, tapadós nyákszerű massza küszöbölődik ki, mely
a méhen át természetes úton távozik, ha a szervek rendben vannak. Ez a folyamat
tisztítja a petevezetőt, s a méhet és azt úgyszólván előkészíti a várandó
vendégnek befogadására, vagyis a kis petének, mely a petefészekről levált.
Az érendő pete a leválásnál az őt
környező zsákocska burkolatát szétfeszíti és kilép a szabad has űrbe némi
nyákkal körülvéve és kevés vérrel, mely a megrepedt váredényekből kivált. A
pete vezető, mely mintegy csövet képez, a méh alapján (fenék) torkollik be, a
másik vége pedig, a petefészek közelében rojtozott tölcsérhez hasonlóan helyeződik
el. A tölcsér az 6 rostjaival (csilló-) magába szívja
a szabaddá lett petét és továbbítja önmagán át, míg az a méhben megtelepszik. A
pete leválása és a méhbe vándorlása a petevezetőn át természetes viszonyok
mellett nem tart tovább, mint 1 éjszaka, vagy 4-8 óra.
A méh nyálkahártyáiban a pete
könnyen talál megállapodásra, a méh alapján, egy kedvező helyen megtelepszik,
és számos gyökérszerű nyúlványt bocsát ki magából belé a méh nyálkahártyáiba.
Mialatt ez végbemegy, kiváltódik a nyálkás-véres massza, mely a petével együtt
a petevezetőn át a méhbe vándorolva odajutott és természetes úton kiküszöbölődik.
Ez a kiválasztódás mindazzal együtt, amit még a méh nyálkahártyák hozzáadnak,
nem tesz ki többet természetes körülmények között, mint kb. 15 grammot, vagy
egy telt dióhéjnyit és ez az egész, amit a nőnek a havi tisztulás alkalmával
veszíteni kellene.
A begyökerezett pete tüstént egy
igen élénk növekedést fejt ki a méh nyálkahártyáiban, úgy miként egy növény,
mely leveleket hajt, virágokat hoz, és gyümölcsöket érlel, miközben különféle
szekréciók keletkeznek, melyek az újjászületés folyamatában a legnagyobb fontossággal
bírnak. Ez a növekvés minden nőnél különböző hosszú ideig tart, elkezdődik
legkorábban a 2. napon a tisztulás kezdetétől számítva és végződik a 13. és 15.
nap között. Mihelyt a növekvés lezáródott, a pete mintegy borsónyi nagyságban
elhagyja a szerveket, és rendszerint vize lés alkalmával ürül ki. így minden nő
könnyen megállapíthatja az ő megfigyelése által azt, hogy hány napig szokott a
pete nála. a méhben tartózkodni. Ez pedig, rendkívül fontos, hagy ő pontosan
tudja azt, mível az ő ápolását és egyéb viselkedését is aszerint kell rendezze.
Ez a folyamat ismétlődik
hónapról-hónapra, miután a nőnél az érés már bekövetkezett, éspedig egyik
petefészek után a másikkal felváltva és annak sohasem kellene kimaradnia, sem
megszűnnie, amíg csak a nő él. Igen nagy tévedés azt hinni, miszerint a nőnek
el kell érnie a félelmetes „változási éveket'4 és hogy bizonyos korban
a tisztulásnak el kell múlnia és ezzel együtt a szaporodási képességnek. Ha a
tisztulás kimarad, vagy egészen elmúlik, kivéve a fogamzás esetét, úgy az bármely
korban egy természetellenes jelenség, melynek abban van az oka, és semmi
másban, hogy bizonyos természettörvények meg lettek sértve. Éppen legfőbb ideje
annak, hogy a nő ettől a tévedéstől megszabadítsa magát, mely már csaknem egy
tudományos dogmává fajult, mely az egész női nemre ráerőszakolja azt a
szuggesztiót, miszerint a változási évek valami „elkerülhetetlen*1
dolog volna, sőt hogy az egész „természetes41 valami, úgyhogy a nő
már még csak kísérletet sem tesz arra, hogy ettől a halálozástól az ő élő
testében megszabaduljon.
A havi tisztulás elengedhetetlenül
szükséges a no megfiatalodásához és újjászületéséhez és az eltart rendszerint
a valóban természettel összhangban élő nőnél egészen a halálig. Amint az végleg
elmarad, akkor vége a megifjodásnak és újjászületésnek. Akkor már a nő nem
önmaga többé, nem mutatja fel többé az igazi nőnek ugyanazt a szeretetek
tetterejét, eredetiségét, lelkesültséget és teremtőerejét. Akkor aztán a
Végtelen és az Isteni nem nyilvánul már meg őbenne, új teremtésekben, hanem
arra kell korlátozódnia, hogy a meglévő szellemi és testi állapotot fenntartsa,
ami azonban csak részben lehetséges, úgyhogy a szellemi és testi hátraments
elkerülhetetlenül bekövetkezik.
Ha a nőnek több vérvesztesége van
az ő tisztulásakor, mint egy telt dióhéjnyi, úgy az egy természetellenes
állapot, amin semmit sem változtat az, miszerint az manapság annyira el van
terjedve általánosságban, hogy a természetes állapot csaknem ismeretlen. Az
elsavasodott vér porhanyóvá, és törékennyé teszi a véredények falzatát,
különösen a méhben, amelyben tisztulás idején több vér áramlik, mint máskor.
Mert úgyszólván a vér készíti elő a talajt a pete növekedésére, midőn az a
méhben megtelepszik. Az egészséges véredények a növekedett vérnyomást és
véráramot egészen jól kibírják, ha azonban a savaso- dott vér által porhanyóvá,
és törékennyé válnak, akkor megrepednek a növekvő vérnyomás által.
Ilyen állapotot nem szabad semmi
körülmények között sem megtűrni, mivel különben eltekintve a vérveszteségtől a
pete a méhben nem tud eléggé mélyen, vagy talán egyáltalán nem. tud gyökeret
verni, úgyhogy idő előtt ki lesz úsztatva és a kár kettőzött, egyrészt a nagyobb
vérveszteség következtében, másrészt a megújító elemek kiesése által, mely
elemek a pete növekvése, jobban mondva gyümölcsöző- sége által a testnek javára
kellene, szolgáljanak.
Ha a méh nyálkahártyáinak ezek a
természetellenes vérzései a 3. napon nem múlnak el, akkor az egy parancsolat,
miszerint a vérzést csillapítani, megszűntetni keli éspedig parancsolata az
önfenntartásnak és az általános elerőtlenedés elkerülésének. Erre a
legegyszerűbb és általánosan ismert házi szer: 1 liter erős forró sós vízzel a
hüvelyt kiöblíteni. Hogy az elerőtlenedés érzését megszüntessük, jót tesz 2
óránként 1 csésze fahéj teát inni fahéj rudakból készítve. Ezt az állapotot
tartósan a rendes mederbe terelnie azonban csak azáltal lehet, hogy a no tiszta
életszokásokat tart be minden tekintetben, különösen a táplálkozásban, úgyhogy
az ő vére ne savasodjon el.
Ott, hol a petefészken az érett
pete levált és a peteburkot megre- pesztette, egy kis mélyedés keletkezik, mely
rövid idő alatt egy finom véredényes idegekből álló gombolyaggal telítődik ki.
Ezek juttatják a sárga vagy aranytestecskéket a luteint a vér és idegpályákba,
mely luteint a petefészek választja ki a megrepedési helyen. Csak mintegy a 6.
napon a tisztulás kezdetétől számítva kezdődik el a lutein képződés, mivel
akkor már a pete a méhbe teljesen begyökerezett és készen áll arra, hogy az ő
növekvés! (gyümölcsözési) folyamatát kifejtse. A lutein oly finom
elemalkatrészeket és földanyagokat juttat a test vér-, és
idegpályáiba, amilyenek azelőtt még nem valának jelen,
tehát egye- nest a táptalajt készíti elő a méhben növekvő pete számára, hogy ez
által hónapról-hónapra egy növekvő aratás testileg és szellemileg elérhető
legyen.
Ha a petefészkeket mindkét oldalról
kioperálták, akkor természetesen többé nem tud pete képződni és leválni, így
tehát lutein sem termelődik többé. Azonban még akkor sem szabad a nőnek kedvét
vesztenie. Jót tesz az, ha akkor periodikus időszakonként minden 4 és fél
órában fél liter forró tejet iszik némi mézzel, és 1 kávéskanál őrölt
mandulával vegyítve. Egyébként táplálékul szolgál néki mindenféle zöldség,
búzakorpa, zabpehely, de semmilyen gyümölcs. Általános ápolásként gyakorta
dörzsölje be az Ő oldalait mandulaolajjal, ellenben forró borogatásokat ne
végezzen.
Hogy a test számára a lutein minő
fontossággal bír, még jobban felfogjuk akkor, ha meggondoljuk azt, miszerint
az, 9 hónapon át, képződik fogamzás esetében. Ha nincs jelen fogamzás, akkor
az a tisztulás kezdetétől számítva mintegy a 6. naptól kezdve fejlődik, a 12.
napon eléri a tetőfokot és a 13. naptól mintegy a 2o napig lassanként csökken.
A lutein -fejlődés ezen idejébe esik a növekvő holddal együtt a szellemi és
testi működőképesség tetőfoka is, a nőnek az igazi fő-ideje, menyegzője, míg ő
az ő újholdjának, vagyis a tisztulás kezdetének idején az ő szellemi és testi
mélypontjain áll, amikor is az összes erők bensőleg gyülekeznek, hogy az új
felemelkedést előkészítsék.
4. rész
A női szervek ápolása
Hogy a nő tisztulás közben
mindenféle tisztátalanságoktól megszabadul, az mindezek után nem a fődolog,
hanem az csak egy természeti kísérőjelenség, mely csak ottan válik túlzottá, és
terhessé, hol a nő az ő természetes kiküszöbölési szerveit, belét, hólyagját,
tüdejét, bőrét nem tartja úgy rendben, hogy ezek tökéletes munkát végezzenek.
Minél inkább elvesztette a nő a kapcsolatot a természettel, és minél távolabbra
tolódik újhold után az ő tisztulása kezdete, annál erősebbek és annál
kellemetlenebbek a kiküszöbölődések. Ezért a nőnek arról kell gondoskodnia,
hogy az ő tisztuláskezdete mindinkább az újholddal együtt legyen természetben.
Már ez maga is sokat fog őrajta könnyíteni.
Még ha a nőnek nem is kell, és nem
is szabad az ő újholdja idején erőteljes munkálatokat végeznie, azért mégsem
kell néki természetes körülmények között ágyban feküdnie. O egészen jól
dolgozhat tisztulása közben, azonban ennek teljesen fesztelenül, nyugodtan és
megadot- tan kell történnie. Ez a szellemi munkára vonatkozik. A tisztulás
idején a nőnek a szellemi munkát korlátoznia kell, nem sokat gondolkozni,
gondokat nem űzni, nem erőfeszítéseket tennie és idegen befolyásoktól magát
távol kell tartania. A nőnek ismét meg kell tanulnia a meg- adottságot, a
megnyugvást és nem szabad magát oly teljesítményekre kényszerítenie, melyek
túlhaladják az ő erőit. Akkor a még fennálló természetellenes állapota
hamarosan a természetes állapotoknak adja át a helyét. Egy egészséges nőnél
egyáltalán nem vehető az észre, hogy ő az ő újholdját ünnepli.
Mihelyt a nő ismét megadottan
mindent az ő bensőjében lévő individualitására bízza, és ennek útmutatásait
követi, miket a szív benső hangja közvetít a tudat birodalmával. Akkor ő
nemcsak helyesen és természetesen fogja magát viselni, és az agyában felmerülő
összes kételyeket félretenni, hanem ezen felül még jutalmul az ő fesztelenségéért,
megnyugodottságáért és megadottságáért minden hónapban elnyeri a Végtelennek,
vagyis az Ő bensőjében lakozó Istennek az útmutatásait, melyek néki az ő útját
hónaprói-hónapra megkönnyítik és megvilágítják.
A nő a természetes állapot
visszatérését nagyon gyorsíthatja, és azt könnyen fent is tarthatja állandóan,
ha ő rendszeresen 3 nappal előtte, 3 napig közben és 3 napig utána a
tisztulásnak kezdetét számítva minden izgatót kerül a táplálkozásban, és éppúgy
mindent, ami az altestben a vérnyomást növeli, tehát különösen kávét, orosz
teát, tejet, tojást, sajtot, egyáltalán minden fehérjetartalmú ételt. Legjobb
az ő számára árpakásanyák, lenmagtea, vagy sikamlós szilfakéreg tea. {L.
,,Mazdaznan Szakácskönyv"). Ha nincs idő vagy alkalom az elkészítés- re,
úgy a legjobb eredménnyel egyszerűen rágcsálható a lenmag.
Lenmagteának vagy sikamlós
szilfakéreg teának öntsünk 3 kávés- ív mái lenmag vagy kéreg fölé 2 csésze főve
forró vizet, 10 percig főzzük, átszűrjük egy csészébe, melyben fél sütött
citromnak a nedve van i mi ni kandiscukorral vagy nádcukorral, és oly forrón
kell azt inni, mint ■ ‘ ak lehet.
A természetes tisztulás fenntartására
legjobb szer a fokhagymás bor, melyet magunk készítünk magunknak. Megbántunk 1
gerezd fokhagymát és belevagdaljuk egy pohárnyi portói borba. Ezt fél percig
melegítjük, 1 üvegbe öntjük, lehűlni hagyjuk, és sötét helyen tartjuk.
Tisztulás előtt 3 napig naponta 3-szor be kell venni egy kávés kanálnyit.
Akkor a tisztulás nagyon könnyen megy végbe, és a sápadt arc rózsássá válik,
úgyhogy mindenki azt hiszi, miszerint te egy új szépítőszert használsz.
Folytasd hasonlóképpen minden hónapban 3 napig újhold előtt vagy az újhold
kezdete előtt a fokhagymás bor fogyasztását, míg a korábbi ifjúi frissesség
ismét visszatér.
A tisztulás természetes lefolyása a
feltétele annak, hogy a petefészkek luteint képezhessenek, és hogy a méhben
növekvő pete a testet fiatalító és nemesítő anyagokkal gazdagíthassa. Ezért a
nőnek e folyamatnak különös figyelmet kell szentelnie, és azt támogatnia kell,
hogy ezáltal Iutein bőven képződjék, és a havi aratás jó legyen. Amint a latéin
képződés a tetőfok felé közeledik, ami kb. a 9. napon áll be a tisztulás
kezdetétől számítva, akkor a nő már egészen önként serkentve érzi magát arra,
hogy az ő természetének gondozása és kifejtése érdekében valamit tegyen. Ha ő
azt túl korán cselekszi, akkor izgatja a szerveket, s magában és környezetében
diszharmóniát, rossz hangulatot teremt, ilyen ápoláshoz legjobb és
legegyszerűbb eszköz a forró víz, melyet ő a dolog állása szerint, mint forró
borogatásokat alkalmaz a Iutein fejlesztés végett, és hüvelyöbíítések alakjában
a petenövekedés támogatására.
A forró borogatásokat a nő
következő sorrendben végzi: 1.) guggoló helyzetben (teljes talpakkal) a
végbélre. 2.) állva a jobb és aztán a bal petefészek fölött, 3.) a
szeméremcsont fölött; 4.) a külső nemi szervek fölött. 5.) az atlaszcsigolya fölött;
6.) a farcsont fölött éspedig legjobb este 1/4-1/2 órán át, mégis túlzás
nélkül. Közvetlen a forró kezelés utón, a kezeit helyeken hideget alkalmazunk,
miközben hideg vízzel megfecskendezzük, vagy jéggel megdörzsöljük, hogy a
hatást növeljük.
Ezen borogatások végett egy edényt
alkalmazunk 3 liter főve forró vízzel, 1 rövid törölközőt két végénél megfogva
összegöngyölünk, a kendőt közepénél a forró vízbe mártjuk, kifacsarjuk,
miközben a száraz végeinél fogjuk. Aztán a nedves, forró kendőt lassacskán a
kezelendő helyre visszük, míg aztán azt szorosan rátapasztjuk. Ezt többször megismételjük
ugyanazon helyen. A bor a kezelés végén alaposan kipirult
kell legyen, és formálisan izzadnia kell. A hideg
kezelés után megszá- rítgatjuk (kendővel) a bőrt, beolajozzuk petrolátummal,
liliom-olajjal, memphorral, mandulaolajjal, Bunge krémmel, vagy hűs krémmel és
a bőrt körkörös mozgásokkal megdörgölgetjük.
A hüvelyöblítések fesztelenítőleg
hatnak nemcsak a méhre, hanem a gyomorra, májra, vesékre és a bélre is. Ha bélöblítések
is szükségesek, akkor mindkét öblítést lehet egymás mellett alkalmazni, míg
aztán eltaláljuk, hogy azon időben melyik tesz jobb szolgálatokat. A havi
tisztulás kezdetétől számítva 9 napig nem valók a hüveíyöblítések, nehogy a
méhben növekvő pete idő előtt leváljon.
(Fordító megjegyzése. Kivonat az
„1932. kinyilatkoztatások1' könyvből: „Házi női ápolás1':
A legtöbb esetben a lányka arról panaszkodik, amikor 11, 12 vagy 1.3 évében a
fejlődési periódusba lép, hogy fájdalmai vannak. Pedig természettől fogva nem
léteznek fájdalmak, ellenkezőleg a természet valakit mindinkább meg kell
erősítsen, őt testileg és szellemileg mindinkább kell fejlessze, nem pedig
gyöngítse. Egyeseknek az a panaszuk is van, hogy a beálló havi tisztulás túl
sokáig tart. Természetes körülmények között pedig, a tisztulásnak 36 óránál
tovább nem volna szabad tartania, amelyet még egy 9 órás előkészítő idő
megelőz. Ahol egy bizonyos izomgyöngeség van jelen, ott mindenesetre az
tarthatna 3 napig, tovább azonban nem szabad tartson. Ha a 3 nap alatt még
némely fájdalmak is mutatkoznak, akkor egész biztos, hogy valami nincs rendben.
Ha a tisztulás tovább tart 3 napnál, akkor az, nem élénkítőleg hat, hanem
gyengítőleg és fejlődésgátlóan. Ennek nem szabad lennie. Mit tegyünk tehát itt,
hogy a rosszabbodást megelőzzük, és a természetes fejlődést ismét folyamatba
hozzuk? A tisztulás kezdete után a 3. napon egyszerűen 2 liter meleg vizet
vegyünk, oly meleget, hogy abban még éppen tartani tudjuk a kezünket, minden
liter vízhez 1 kávéskanál sót adunk és ezt a 2 liter meleg sós vizet az öblítő
szerkezettel a hüvelybe beöntjük. Semmi sem fesztelenít gyorsabban, mint a sós
meleg víz, semmi sem erősíti és acélosítja jobban a gyönge részekét, amelyek
túl könnyen mindenféle kinövésekben elfajulhatnak, ha a fejlődési gátlások meg
nem szűnnek. Ezt tehát megelőzzük ezen helyén való és egyszerű ápolással.
Öblítés után mindent jól beolajozunk valódi orosz vastagon folyó petrolátummal,
vagy megfelelő bőrápoló krémmel bekenjük, míg minden jól átmelegedett. Aztán
az egészet bekötjük, hogy a meleget visz-
szatarisuk. 12 óra múlva mindent alaposan kimosunk egy
dezinficiáló szappannal ismét Öblítünk 2 liter meleg sós vízzel, újra bekenjük,
és ismét bekötjük 12 órára. Ezt az egyszerű ápolást aztán minden 24 órában vagy
naponta egyszer megismételjük összesen 21 napig egymás után. Már néhány nap
múlva érezzük, hogy minden normálissá lesz, erősödik, acélosodik, érezzük, hogy
kezdjük ismét felépíteni magunkat, és meggyőződünk afelől, hogy mindenféle
kellemetlenségnek elejét vettük, amik egyébként elkerülhetetlenül beállottak
volna. De még ott is, ahol a lányka az érési időbe való belépéskor nem éppen
panaszkodik valami miatt, avagy pedig egy-egyetlen vagy többszöri 21 napos
ápolás után nincs semmi panaszolnivalója néki, mégis, hogy mindennek elejét
vegye, ahhoz kell tartania magát, hogy a várt tisztulás előtt 3-4 napon át 2 liter
meleg sós vízzel jól kimossa magét, öblítés után beolajozza magát, és aztán
12-24 órára mindent jó melegen tartson. A tisztulás lefolyása után 1 nappal,
legkésőbb a 3. napon a tisztulás kezdetétől számítva aztán csak 1 liter
sósvízzel ismétlendő meg a mosakvás és ápolás. Akkor aztán nincs egyéb teendő,
egészen a tisztulás előtt való 3-4 napig. Már néhány hónapos ilyen egyszerű és
természetszerű ápolás után megrövidül a tisztulás lefolyása hónapról, hónapra
mindjobban és lassanként leesik másfél napra vagy 36 órára és akkor a jólét,
-erő és szellemi éberség érzése kíséri az egész hónapot, Ha aztán az ifjú
lányka az ápolást lelkiismeretesen tovább folytatja a 11. és 20. évek között,
akkor a szellemi hajlamok oly fokban kifejlődnek, hogy ő bármely foglalkozást,
vagy bármely hivatást, választhat, és eredménnyel végezhet, mivel a
normalizálás az öntudatot élénkké tette. Vannak esetek, midőn a lányka a 11. és
20. évek közt a tisztulás után gyöngének érzi magát, mivel az ifjú évek dacára
már bizonyos öregségi jelek mutatkoznak. Ez néha arra vezethető vissza, hogy a
vérkeringés túl lassan normalizálódik. Hogy ezt siettessük, 1 vagy több napig
teát kell inni amerikai sikamlós szilfakéregből vagy bolhafűből. Némely
esetekben a gyöngeség érzése onnan ered, hogy a méhizmok a tisztulás után túl
lassan jutnak vissza az ő természetes helyzetükbe, hogy ezt siettessük, a
tisztulás után a sósvízen kívül minden 2. nap vörös tölgyfakéreg-teát
használunk. Miután a teát megfőztük, átszűrtük, hozzáadjuk 2 liter forró
vízhez és a sósvízzel való öblítés után, azzal kell kimosakodni. Aztán, mint
rendesen, következik a beolajozás vagy bekenés. Néha a tölgyfakéreg nem elég
élénkítő hatást gyakorol
az izmokra, akkor egy timsóteát csináljunk
timsógyökérből, a sósvíz után azt még befolyatjuk, és aztán beolajozunk, vagy
bekenünk. Mihelyt ezen ápolás következtében egy jóérzés lép fel az egész
testben és az érdeklődési kör kiterjedése által a szellemi fejlődés
észlelhetővé válik, akkor meg van a bizonyíték afelől, hogy az ember ismét a
normális fejlődés útján található. Ha a nő a késő'bbi években visszatartva érzi
magát a fejlődésben, akkor egyszerűen ugyanezen ápolást alkalmazzuk, melyet a
lányoknak kell gyakorolni a 11. és 20. évek között. Csak a nő még felváltva,
majd ezt, majd azt a teát használja, melyet ő éppúgy iszik, mint a 21 napos
öblögetésekhez is felhasznál, éspedig legalábbis 10 napig egymás után az egyik teához
tartja magát, aztán ismét legalább 10 napig egy másik teához. Ha ő ezt
lelkiismeretesen végrehajtja 21 napig az első, második és harmadik hónapban és
tartózkodik mindentől, ami savat tartalmaz, kerül minden túlterhelést, akkor ő
a 3 hónap után ismét úgyszólván a lánykorba tér vissza, s a 4- 9 hónaptól fogva
űjjászülöttnek érzi magát. A látszólagos fáradság tehát bőségesen kifizetődik
nemcsak azáltal, hogy az egész szervezetben egy normális állapotnak az érzése
lép fel, hanem az ifjúi frissességnek az újra visszanyerése és megtartása
által is. A nő fiatalosan érzi magát, és fiatalosan néz ki. Pedig éppen a
nőknek fiatalosan kell kinézniük, mert az ifjúi frissesség vonzza a férfit és
tartja is meg. Akkor lehet a nő 7o, 8o, 9o éves, és a férfi még mindig szereti
őt.
A hüvelyöblítéseket 10 napon át,
végezzük naponként 1-3 liter forró vízzel, egy oly öblítő szerkezettel, mely
egész kényelmes hatással a befolyó nyilason kívül egy másik kifolyónyílású
csővel is rendelkezik. A víz oly forró legyen, hogy a kezünkkel éppen kibírjuk,
tehát mintegy 44 C, és ehhez bóraxot, szódabikarbónát, vagy konyhasót adunk 2
liter vízhez 1 kávéskanálnyit, vagy, 10 csepp eukaliptusz olajat 2 liter vízhez
vagy 3 kristály káliumhipermangánt egy liter vízhez.
Az öblítő szerkezetet egy
irrigátorral kapcsolatban alkalmazzuk, vagy pedig, a bélöblítő szerkezettel.
Öblítés közben háton fekszünk (így félig fedett öblítő tálon (bidet), melybe a
kifolyó víz beleőmlik. Ülő- helyzetben végzett öblítéseknek ülőmedencék fölött
nincs meg ugyanaz a hatása, mivel ennél nem jut el az
öblítővíz a szemek alapjáig.
Mihelyt a természet ismét Önmagához
tér, kevesebb öblítés is elégséges, azonban mindig újból alkalmazzuk azokat,
amint arra indíttatást ázunk magunkban. Az is lehet, hogy kezdetben jobb
eredményeket
érünk el, és a mehet gyorsabban a természethez
szoktatjuk hozzá azáltal, ha az öblítéseket 5 napon át kétszer végezzük
napjában reggel és este. Ekkor azonban ajánlatos az, hogy a méhnek az ő igazi
helyén való megtartása végett egy dió nagyságú selyemszivacsot erős selyemfonállal
ellátva meleg petrolátumba mártva bevezetünk a hüvelybe egész magasra, és utána
még száraz vattával betömjük. A szivacsocs- kát a selyemfonál által,
eltávolítjuk 12 óra után és ugyanúgy, mint előbb egy frisset helyezünk be. Az
eltávolított szivacsocskát jól kitisztogatjuk és
megszárítjuk, mielőtt még-egyszer használnánk. A következő 5 napon át aztán
csak egy hüvelyöblítést végezzünk, hogy a természetet ismét rendre szoktassuk,
legalább 6 hónapon át sem táncolni, sem nemi közösülést megejteni nem kellene.
Ez különösen érvényes mindaddig, amíg az arc természetellenesen duzzadt és a
szemek, és lábak dagadozottak. Ez esetben bőven iható gesztenyelevelekből
készített tea más italok helyett, és minden 2. nap a 10 napos hüvelyöblítések
alatt fogyasszunk friss petrezselymet.
Akkor is, ha a természet már úgy
rendeződött, miszerint a no úgy gondolja, hogy egy ideig a rendszeres
hüvelyöblítéseket nélkülözheti, mégis tisztasági okból minden tisztulás után a
9. napon egy forró hüvelyöblítést kellene megejtenie 1 liter jó meleg vízzel
éspedig 3 napon egymásután és aztán minden 10 napban egyszer, egyikével az
említett fertőtlenítő szereknek. A bor- és almaecet is jó fertőtlenítő szerek,
ezekből 25 cseppet veszünk 1 liter vízhez. Konyhasót nem szabad használni, ha
fogamzás van jelen. Azok a nők, akik mindig gyöngék és betegesek, ilyen kis
hüvelyöblítéseket 1 liter vízzel vegyenek naponta a 9. naptól kezdve a
tisztulás után, és adjanak, a vízhez egy kávéskanál konyhasót vagy használjanak
vörös tölgyfakéreg teát. A tisztulás kezdete előtt 3 nappal szintén lehet egy
kis öblítést végezni 1-2 liter vízzel, és valamilyen járulékkal a szervek
tisztítására és fesztelenítésére.
Hymen-oldás. Ha a szaporodási
mirigyek a fejlődésben visszamaradtak, úgyhogy a lánynál a 14. év körül a
tisztulás még nem jelentkezik és némely gátlás tünetek mutatkoznak, akkor az
szükséges, hogy a hyment, vagyis a szűzhártyát orvos által megoldassuk. Eme kis
operációnak az áldása hamarosan szembetűnő lesz, és a lány örvend a jó
egészségnek, erőnek és szívósságnak, a testi és szellemi felépülésnek, a
bizalomnak és reménynek és az élet iránt való megértésnek. Őt
ezáltal, a műtét által, megszabadítjuk a sápkór, tüdővész. érzékzavarok és
hasonló jelenségek veszélyétől, amik azáltal
keletkeznek, hogy a szaporodási mirigyek nem tudnak eléggé vagy egyáltalán
kitisztulni a feszültség! állapotok vagy a visszamaradott fejlődés
következtében. A szűzhártya-oídás a férfinemnél a körülmetélésnek felel meg, és
a fehér embereknél 9000 év óta van használatban mind ott, ahol a lány a
fejlődésben megakadottnak látszik. Mindazon lányok, kik ez irányban fejlődési
gátlásban szenvednek, meg kellene figyeljék önmagukat és ha szükséges, akkor
ezt a kis operációt el kellene végeztessék magukon.
Méhkaparás. Idősebb hölgyek,
férjezett- vagy fedetleneknél néha hasonló tünetek mutatkoznak, mint a fiatal
lányoknál szűzhártyaoídás előtt, ilyen esetekben a természetellenes evési- és
más életszokások a szaporodási szervekben az idegeket úgy eltompították, hogy a
méh nyálkahártyái amolyan öregedési tüneteket váltanak ki, és a méhbe jutó pete
nem tudja az ő igazi gyümölcsöző növekedését kifejteni, míg aztán végül a
petefészkek kimerülnek, és a havi-petét már nem hozzák létre többé, ilyen
esetekben a nőnek egy jó orvos által el kellene végeztetni magán az ún.
küretet, vagyis méhkaparást, amely által a méh nyálkahártya egy része
eltávolíttatik. Ha az operáció gondosan végre van hajtva, utána a nő a
természet törvényeihez tartja magát, különösen táplálkozás tekintetében és a
szaporodási szervek ápolását illetően, akkor ő csakhamar megállapítja azt,
miszerint az ő teste ismét a felépítés, és megfiatalodás állapotába jutott. A
kezelési idő alatt különösen gondoskodjunk a helyes táplálkozásról. Árpa- és búzanyák,
tej, agaragarraí, vagy dagadó izlandi zuzmóval, zöldség-, saíátafélék, sütőkemencében,
vagy aryana edényben víz nélkül sütött zöldségek, gyógyhatásúnak bizonyulnak.
Ellenben kerülendő minden gyümölcs, savanyúság, édesség és fehérjék. LJgy a
szűzhártya-oldás, mint a méhkaparás az idegekben újjáéledést létesítenek,
úgyhogy a véráram részben megváltozik és megjavul, a mirigyek az ő
szekrécióikat nagyobb mértékben állítják elő és juttatják a test javára. A
legfontosabb az idegélénkítés.
Hasizom-gyakorlatok. A legutolsó és
legfontosabb művelet a szaporodási szervek összműködésében: a szekréciók,
melyeket a méhben növekvő pete hoz létre, és amelyek az újjászületés megújító
elemeit juttatják a testbe, a megfelelő csatornákba irányítják, vagyis a véredényekbe
és idegpályákra, melyek egészen a méh nyálkahártyáihoz elérnek. A méh
szimpatikus idegfonata látja el a szekréciók éteranyaga-
inak a továbbítását, és azokat részben közvetíti a
cerebrospinális ideg- rendszer (gerincvelő, agyvelő) idegpályáival, mely
idegrendszernek a végrostjai az ágyék kereszt- és farcsigolyákban sugároznak
széjjel. Ha ezek a csigolyák el vannak csúszva, meg vannak merülve, vagy egyébként
az altestben való rendetlenség következtében természetellenes állapotban
vannak, úgy a szekréciók átvezetése, vagy egyáltalán nem lehetséges, vagy nem
egészen tökéletes, avagy hibás vezetések történnek, melyek súlyos egészségi
zavarokat idézhetnek elő egészen a tébo- lyultságíg. Mindezeket megelőzheti az
ember a legegyszerűbb módon hasizom gyakorlatok által, és egyúttal biztosítja
ezáltal magának a testiek ás szellemiek tekintetében a legnagyobb eredményt.
1. Hasizom-gyakorlat. Egyenes
állásban, mivel a testnek a gyakorlatnál előre-hátra és minden oldalra
mozognia kell, kissé széíterpeszt- jük a lábakat, melyek a gyakorlat közben
ritmusosan együttműködnek. A kezek természetesen, és
fesztelenül lecsüngnek. A vállunkat nem szabad emelni, hanem lazán lecsüngenek,
és a fesztelen karok által kissé hátra vannak tartva. Most a mellünket magasra
emeljük és közben az altestet (has) behúzzuk a köldökön át a gyomortájig,
miközben az altest alsó részét lazán és fesztelenül lógni hagyjuk. A csípŐ-
izületeket ellazítva mozgékonnyá tesszük és arról gondoskodunk, hogy ha ruhát
viselünk a gyakorlatnál, az lazán csüngjön rajtunk és ne akadályozzon. Légezz
mélyen be és vezesd az izmokat a jobb csípőtől a balig, miközben előbb a jobb,
aztán a bal csípő az ő golyós ízületében, melyben ők nyugszanak, emelve legyen.
Az izommozgás a jobb csípőnél kezdődik, és lassan félkörben a köldök alatt a
bal csípőhöz vonul. Aztán kilégzünk és hagyjuk az izmokat az ő természetes
helyükre visz- szajutni.
Mihelyt valakinél az már jól megy,
akkor lehet a félkör alakú mozgási: körmozgásra kiegészíteni, amennyiben a
kezdeti mozgást mihelyt az a bal csípőig eljutott, innen lassan a köldök fölött
át a jobboldalra vezetjük. Kezdetben megelégszünk egy körrel egy légzésre,
azonban a légzeteket felváltva majd hosszabbra, majd rövidebbre nyújtjuk és ennek
megfelelően a körözést is.
Huzamosabb idő szükséges a
gyakorlásnál ahhoz, hogy a körözésekben bizonyos fokú ügyességet elérjünk.
Lassanként kitaláljuk azt, miszerint az annál jobban és könnyebben sikerül, és a hatás
annál nagyobb, minél kevesebb erőt fogyasztunk, kezdetben megelégszünk
azzal, hogy csak egy irányba végezzük a gyakorlatot,
balró 1-jobbra. Később azonban végezhetjük ellenkező irányban is.
A gyakorlatot ne gépiesen végezzük,
mintegy parancsszóra, hanem a sugalmazásunk által kell vezérelve legyünk. Ez a
sugalmazás megadja a gyakorlásnál ama intelmeket, hogy mely helyei az
altestnek, vagy mely izmok igényelnek különösebb gyakoroltatást, akkor aztán
eszerint állítjuk be a mozgás irányítását és ritmusát. Később lehet a mozgást
valamely dallamra végezni, melyet zenével játszanak, midőn a kezek és karok a
különböző helyzetekkel a ritmust követik.
Legkönnyebben végezhető a gyakorlat
légzéstorlasztás (belégzés után) közben. Evégett erőteljesen belégzünk,
kezdetben azonban nem túl mélyen, torlasztjuk, benntartjuk a légzést, s a
körözések közepette még többször röviden fellélegzünk (belégzünk). Ha
figyelemmel vagyunk a helyes be- és kilégzésre, akkor megtanulunk, az izmok
felett tetszés szerint uralkodni.
2. Hasizom gyakorlat. Egyenest
állva a térdeket kissé előrehajlítjuk. Emeld fel melledet egy mély belégzésseí,
és az altest legalsó izmait feszítsd meg egész a farcsontig. Innen vezesd az
izommozgást előre a köldök fölött szép íveléssel a gyomorgödörig, innen a
mellhez, miközben a térdek az Ő természetes helyzetükbe visszatérnek, végül a
váltakon át a hát mentén vissza a farcsontig. Aztán légezz ki. Ismételd a
gyakorlatot háromszor, mindig egy légzetre. Aztán csatold a te légzés-,
mirigy-, vagy más gyakorlataidat hozzá, majd menj a dolgod után.
Egy azonnal észlelhető örvendés e
gyakorlat jó következménye. Lassanként az embernek egy bizonyos bizsergés válik
észlelhetővé az ő gerincvelejében, miként azt néha magasztos ünnepi alkalmakkor
érezzük, a vidámság érzelmei árasztják el az egész testet, úgyhogy az ember
emelkedetten, felbátorodva és megerősödve érzi magét új munkára és új
teremtésre. A bizsergés azt mutatja, miszerint az elektromagnetikus áram
erőteljesen kering a testben és az idegfluidum finomabb, és fokozottabb
ritmusban pezsdül. Ez pedig, a növekvésnek és a megújhodásnak a jele, tehát
éppen azt tudatja velünk, amit mi az újjászületés ápolásától reméltünk.
Ha az ember egyszer bebizonyította
magának azt, hogy ezek az egyszerű hasizom gyakorlatok jókedvűvé, bátorrá és
munkabíróvá lesznek bennünket, akkor jobban megértjük azt, hogy miért gyakorolják
a keleti népek azokat, mint vallási gyakorlatokat rendszeresen és
élet terén
való tájékozatlanságból keletkeznek. A férfitól e tekintetben csak a legritkább
esetben vérható valami, mivel ő legtöbbször túl parancsnoki és
szenvedélyes és legtöbbször csak azon van, hogy magát kielégítse, mintsem hogy
ő áldozatot hozzon önfegyelem és az ő hajlamainak és szenvedélyeinek
megfékezése által békés állapotok kiterjesztésére. Ellenben a nő az ő erős
benső élete által mélyebben felfogja a helyzetet és több belátással. Tehát
természettől fogva őt illeti a jog, hogy az ifjúságot kioktassa.
Az ősi családokban a gyermeket 8
éves korában Isten papságába és a természet titkaiba beavatják, hogy ő az érés
beálltával tudja, miképpen kelljen magát kezelni. A testtant (anatómia) már a
kisgyermekek megtanulják és a 8. évtől kezdve nékik tudtul adják, mi minden
tartozik a testük önápolásához. A 12. évig morálisan és etikailag úgy vannak
nevelve, hogy ők mindenfelől tájékozva vannak, ami a világi életet illeti. Mert
ekkor kezdődik a tökéletesedés ideje. Ahol a lány vagy fiú fejlődése nem a
természet törvényei szerint ment végbe, ott az anya gondoskodik arról, hogy a
szűzhártya oldása vagy a körülmetélés megtörténjék. Mert ő tudatában van
annak, miszerint a szaporodási mirigyek fejlődésétől függ az, hogy mikor és
miként nő be az ifjú nemzedék „isten férfi és női korába” és tanulja meg azt,
hogy lassanként a gyerekcipőkből kijusson testileg és szellemileg.
A 8. és 13. évek között az atyai
tekintély átnyújtja a lánynak és a fiúnak a tisztaság szent ingét és a
derékzsinórt, szudrah és koszti, arra való intelműl, hogy az embernek meg kell
maradnia a tisztaságban, és a világ átkossága alól ki kell szabaduljon és így
mind több felismerésre jusson önmaga felől. A 13. életévvel a család gyermeke a
szavazási jog korába lép és minden kérdés felől tájékozódást nyer, ami a
közösségben felmerülhet, hogy ő így fokozatosan bizonyságot tegyen afelől,
miszerint ő, mint a közösség hasznos tagja tud viselkedni. Ha aztán ion „Munkára
fel!“, akkor mindnyájan nekilátnak a dolognak nagy és kicsi. Ha ilyen gyermekek
a világba kilépnek, akkor ők a munkában ügyesek és mindent nyugodtan, rendesen
elintéznek.
A 13. évig az anya és a család a
gyermeknek több tudást és bölcsességet nyújtanak, mint amennyit ők valaha is
elérni tudnának az iskolában, mivel a bennük lakozó képességek és talentumok
iránt a felismerés felébredt és nékik alkalom lett nyújtva azok gyakorlására.
Ezáltal, a gyermek, áldássá válik a szűkebb és lágabb család számára,
vagyis az emberi társadalom számára, megváltója az ő
családjának és népének, miközben ő mindenki szemeláttára fokról-íokra emelkedik
az ő képességeiben és teljesítményeiben, míg a tökéletességet kinyilvánítja.
Az ifjúság nevelésében legfontosabb
feladat úgy a lánynak, mint a fiúnak a felvilágosítása, ama testi folyamatok
felől, melyek a nemi érés ideién bekövetkeznek, nehogy ők meglepődjenek. Az
érés értelme az, miszerint a gyermekek most Önállóvá lesznek, és bizonyos
mértékben a szülőktől elválnak. Mert most elkezd a gyermek az ő
individualitásának tudatában lenni, és ezzel együtt elkezdődik az ő
önfelelőssége is. A szülők most már többé nem szabad éreztessék a gyenrieldvd
az ő hatalmukat, hanem velük szemben úgy viselkedjenek, mint idősebb barátok,
akik az ő nagyobb élettapasztalataikat az ifjahbaknak rendelkezésükre
bocsátják. Ha az anya az érés átmeneti ideje alatt őrködik, a gyermekek helyes
táplálkozásáról és azoknak helyes szellemi felfogd sáról gondoskodik, akkor
azok állandóan növekednek, gyarapodnak, és akkor nem kell átessen a
kékharisnya, és a kamaszéveken és az egész családi életben béke és Öröm
uralkodik.
A gyermekek örökké hálásak lesznek
ezért az anyának, hogy ő eme kritikus időkben magához vette. Az
természetellenes, hogy a kioktatás idegen embereknek legyen átengedve, akik e
kérdést felületesen kezelik, mivel ezek semmi érdekkel nem viseltetnek mások
gyermekeinek jólléte iránt. Mily boldogsággal telt remény az anyának^ azt
tudni, miszerint néki az a kezében van, hogy az ő gyeimekéLől távol tartson
minden szenvedést és rossz tapasztalatokat, amiket őneki még az ő ifjúságában
el. kellett tűrnie, és amelyeknél ő egészen megadta magát
ama végzetes szuggesztió következtében, miszerint ez légyen az ember sorsa és
különösen a nő sorsa, vagyis hogy szenvedjen, és hogy a földön abból nincs
kivezető út.
Amint a nő önismeretre ébredt, és
az ifjúságnak az önismeiet útját egyengeti, és megmutatja, akkor a
varázsigézet, átok meg van torve, mely az egész emberiséget lealacsonyítja,
méltóságától megfosztja és az önmegsemmisítés felé hajszolja. Az emberi testre
érvényes törvények nem ismerése egyedül az, ami az emberiségre a terheket
rárakja, melyek alatt az összeroskadni látszik. A szaporodási szervek erői és
hatalmai által vivődik át az örökké lüktető élet a létezés láthatatlan
oldaláról a láthatóságba, és amint az ember önismeretre ébred, megtudja, hogy
ő mekkora befolyást gyakorolhat és kell, hogy gyakoroljon ezen életnek a
láthatóságba való alakítására.
Az életnek magában véve nincs semmi
kívánsága az iránt, hogy magának egy meghatározott kifejezésformát válasszon,
hanem folyik tovább, mint egy hatalmas, feltartóztathatatlan folyó, nem törődve
a folyamággyal, ez lehet homokból, vagy sziklából, mocsaras, piszkos, vagy
tiszta. Azonban az emberi lélek, mely a szellemmel, és az Individualitással
áll kapcsolatban, inti a lelkiismeret hangja által az érzüléket a tisztaságra,
és serkenti az akaratot, hogy ez egy tiszta ágyban tisztán áramoltassa az
életfolyamot. A sokféle képesség között, amiket az élet az emberek
rendelkezésére bocsát, kettő a legnagyobb jelentőségű, melyeket ő az érés
időpontjától kezdve biztosan és saját felelősséggel kell kezeljen: a szabad
választás, és a szabad akarat.
Ez a célja minden nevelésnek: az
embergyermeket az önfelelősség felismeléséie lávezetni, és ebben őt biztossá
tenni, Néki meg kell íud- ni, hogy „mit az ember vet, azt arat”. Hogy tehát az
ember maga az. aki magának a felemelkedést, vagy magának a bukási: előkészíti,
és hogy az, az ő élet felől való tudatlanságának tulajdonítható, ha ő felépítő
okok helyett rombolókat fektetett le és fektet le, és hogy őneki a
természettörvények értelmében viselnie kell annak a következményeit, mint
harczorej, háború, éhínség szegénység, járványok, általános halálozások. E
felől a jövendő nemzedéket felvilágosítani, ez a nő feladata. Ezáltal egyengeti
ő a korszellemnek az utat.
A nőknek egymás közt össze kell
jönniük és önmagukról beszélgetniük. Nékik kell tanulmányozniuk az emberi
lényt, és hogy miképpen szereznek ők maguknak több ismeretet önmaguk felől és a
férfi felől Nékik kölcsönösen ki kell egymás közt cserélődniük az irányban,
hogy mi is az ő saját lényüknek az alapja, és hogy annak következtében ők minő
alaptörvény alatt állnak, a törvénnyé való kidolgozás aztán önként világossá
lesz őelőttűk. Azután magétól jön a férfi lényének a megértése, a két pólus,
férfi és nő között való vonatkozások megismerése és akkor egy lépéssel
előrejutott a társadalmi élet a földi paradicsom irányában.
A nő menthető a múltat illetőleg az
ő tudatlansága alapján. Azonban ma már egy nő sem állhat elő mentegetőzéssel.
Mert a természet szentségessége szabadon és nyitva áll az ő látó szemei edőtt,
az elho-
mályosítás és sötétség átka eltűnt, az 6 összes
tévhiteivel és a korszellem ismét felhozta a hitnek és reménynek fényesen
tündöklő csillagát.
A nő már útra is kelt és a szinte
legyőzhetetlennek látszó akadályok ellen folytatott sok évszázados küzdelemből
végtére levonta a nagy tanulságot, miszerint önismeret, önfelelősség és
önbizalom azon alappillérek, melyeken az emberiség épülete nagyszerűbben fel
lészen építve, mint volt valaha.
A nő elkezdette már az ő saját
lénye legtitkosabb mélységeit felfogni és az ő szíve legbensőbb rekeszében az
egyetlen igaz barátot megtalálni, aki őt, mihelyt ő az ő testét megtisztította
az ő Mindenhatalmának szárnyain, oly magasságba emeli, amely néki minden idők
kezdete óta ki lett jelölve, hogy ő az ő igazi helyét, mint az ő környezetének
és az egész természetnek a középpontja, megtalálja. Hogy ő a tökéletességet kifejezésre
juttassa egyszerűen az őbenne lakozó Isteni Intelligencia kihatásai által.
Azonban nincs már többé semmi
vesztenivaló idő! Az összes nők, kik önismeretre áthatoltak, kötelesek részt
venni a nevelési műben, amennyire csak az ő erejük és az Ő befolyásuk terjed. A
nőnek nem szabad törvényekre és kormányokra várnia, amelyek mindig csak olya nok,
mint az emberek, akiknek ők a létüket köszönik. Később aztán jönnek nyilvános
anyaiskolák és növekvő lányok iskolái, hogy asszonyoknak, és lányoknak szisztematikusan
és periodikusan útmutatásokat adjanak, miként előzhetik ők meg a betegségeket,
bajokat, nyomort, bánatot, és szegénységet természetes úton-módon. Ezen
iskolák eredményei aztán az összes elmúlt, és jelenkori iskolarendszerek minden
eredményeit túlszárnyalják, amennyiben ők bizonyítékát nyújtják annak,
miszerint az élet princípiumai és a természet törvényei szerint való tudományos
nevelés semmiféle betegséget és semmilyen szociális ínséget, nem enged
előjönni, és hogy nem a szenvedés vagy betegség, hanem általános egészség az
örökségrésze az egész világnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése